Vox Populi
Vox obsahuje celkem 1488 tematických záznamů.
30 nejčerstvějších debat (dle data):  
  Zde můžete sdělit Vaše dojmy, zážitky a zkušenosti z bitev, slavností a jiných ackí. Hanu i chválu, či připomínky na účinkující, pořadetele, kastelány apod. (právo reagovat má samozřejmě i druhá strana).
  Pouze celá slova  
Nejaktuálnější debaty:   Moderátoři:
  • 05.09.2010 Kvalita šermířského vystoupení (276) [V]
  • 05.09.2010 Kpntroverzní historické osobnosti (61) [V]
  • 05.09.2010 Nábor šermířské školy Digladior (4) [VM]
  • 30.08.2010 jak to začalo (115) [V]
  • 27.08.2010 Jak jste přišli k přezdívce? (112) [V]
  • 23.08.2010 Vyberte si zbraň (103) [V]
  •  
     
    Chci být správcem tohoto fóra

    Nový příspěvek do VOX POPULI!

    Kpntroverzní historické osobnosti
    01.06.2010 14:04:46
    Docela mě baví, jaké popularitě se v současné době těší některé konroverzní osobnosti dějin a jaké protichůdné reakce u lidí vyvolávají. - Napoleon, Valdštejn a mnoho jiných...  Komodor
  • 02.06.2010 15:47:33
    Máš na mysli třeba Vlaldštejnské slavnosti, kdy se podle někoho jednostraně vyzdvihuje jeho význam a opomíjí jeho škodlivý vliv na České země ?  Rybka  Odpovědět

  • 04.06.2010 14:22:47  TO: Rybka 02.06.2010 15:47:33
    Někdo ti zas může argumentovat, že z jiného úhlu měl značný pozitivní význam. Ono je to dost relativní, když se na to koukáš jen z Českého pohledu.  Kamil  Odpovědět

  • 06.06.2010 19:11:59  TO: Kamil 04.06.2010 14:22:47
    A z jakýho pohledu to mám brát, když jsem Češka? Až budu němka, tak to budu brát z německýho pohledu, ale do tý doby tšžko...  Rybka  Odpovědět

  • 07.06.2010 12:09:16  TO: Rybka 06.06.2010 19:11:59
    To je pravda,že jako Češka ale když je ted v modě a in ta nejlepší,obohacující a nejspravedlivější multi-kulti,zajímalo by mne, jak na zmíněného Valdštejna nahlíží třeba afričané,arabové....atd :))))
    Jistě bude jejich názor také "obohacující" :)))
     Lada  Odpovědět

  • 07.06.2010 17:37:14  TO: Lada 07.06.2010 12:09:16
    No, já myslím, že převládající názor u těchto skupin bude "A kdo to jako má být?" :)  Wolfik (ere)  Odpovědět

  • 07.06.2010 17:48:22  TO: Wolfik (ere) 07.06.2010 17:37:14
    jasně a o tom (a nejenom o tom) to je.Bohužel pro nás.  Lada  Odpovědět

  • 08.06.2010 11:49:03  TO: Lada 07.06.2010 17:48:22
    Co o našich dějinách vědí, či spíše nevědí afričané nebo arabové mě vůbec netrápí. Já taky nic nevím o kmenových válkách Zulů či kdy a kde jaký chán kde vládl. Důležité je, aby každý znal hlavně svou národní minulost a aby se z ní dokázal poučit. A to ti afričané či arabové možná umějí lépe než my.  Kashtan  Odpovědět

  • 08.06.2010 16:55:54  TO: Kashtan 08.06.2010 11:49:03
    To jistě, umí to tak dobře že se mentálně ještě nevyhrabali ze středověku (nebo místy asi ani z pravěku) jen v rukou svírají naše moderní zbraně...  W.  Odpovědět

  • 08.06.2010 18:14:19  TO: W. 08.06.2010 16:55:54
    Neřekl bych, že my jsme na tom lépe. Krom technického pokroku, pro který byly v Evropě lepší podmínky. A právě ten pokrok z nás udělal parazity na ekonomicky slabších. Za to, jak to vypadá v Africe může v podstatě "naše" civilizace. A o arabských zemích ani nemluvě.  Kashtan  Odpovědět

  • 10.06.2010 17:22:17  TO: Kashtan 08.06.2010 18:14:19
    Naopak - technický pokrok vedl obecně k rozvoji vědy a nepřímo k sekularizaci společnosti, poklesu moci církve a nástupu humanismu. To ovšem nutně neznamená pouze cestu materialismu a konzumu jak se často dočítám od kritiků naší evroamerické civilizace. Kam vede přísná theokracie a lpění na zakonzervovaných středověkých principech lze vidět třeba právě na Blízkém východě a jakkoli respektuji právo na vlastní kulturu, o import jejich civilizace a jejich kultury a kulturních hodnot příliš nestojím. Přitom byly doby, kdy nás tihle tvoji oblíbenci (někteří) skutečně měli co učit, kdy jejich kultura, ale i věda byly na vzestupu a daleko před námi.  W.  Odpovědět

  • 10.06.2010 19:01:37  TO: W. 10.06.2010 17:22:17
    Nevím, jak jsi došel na to, že jsou na blízkém východě nějací mí oblíbenci, a je mi to i celkem jedno. A z tvého "přízpěvku", který se mimochodem bohužel nedrží tématu této diskuze, jsem nepochopil ani slovo. Holt jsem asi jenom blbej stavební inženýr.  Kashtan  Odpovědět

  • 10.06.2010 19:52:48  TO: Kashtan 10.06.2010 19:01:37
    V tom případě jsem blbej zřejmě já, když jsem nepochopil tvůj příspěvek. Měl jsem dojem, že chválíš Afričany a Araby za to, že se narozdíl od nás, ubohých technických parazitů, dokážou poučit ze své historie, já si to ale nemyslím. Já si myslím, že oni se z té historie naopak ještě ani nevyhrabali a o tom jsem psal. Těžko u nich hledám nějaká pozitiva, kterými by tu naší kulturu převyšovali nebo mohli obohatit - před tisícem let tomu ale bylo naopak. Pokud to nejsou tvoji oblíbenci, omlouvám se, špatně jsem to pochopil. Ale pokud si libuješ v konfrontačním tónu, nemusíme se samozřejmě bavit vůbec a o ničem.  W.  Odpovědět

  • 11.06.2010 08:33:36  TO: W. 10.06.2010 19:52:48
    Nic si z toho nedělej. To se stává i jiným. Já původně jen obhajoval neznalost afričanů a arabů naší historie, že nic nevědí o kontroverzních osobnostech (to je téma této diskuze), a to konkrétně o Valdštejnovi.  Kashtan  Odpovědět

  • 11.06.2010 19:42:30  TO: Kashtan 11.06.2010 08:33:36
    Tak to jo. My zase nevíme povětšinou nic o kontroverzních osobnostech jiných kultur, pokud se tím člověk přímo cíleně nezabývá.  W.  Odpovědět

  • 12.06.2010 17:57:49  TO: W. 11.06.2010 19:42:30
    No tak to přesně jsem měl na mysli  Kashtan  Odpovědět

  • 13.06.2010 21:04:09  TO: Rybka 06.06.2010 19:11:59
    Abych reagoval na původní pšíspěvky - ano úhly pohledu mihou býti rozlišné, nicméně připadá mi podivné, že někteří ´češi´ sami oslavují škůdce českého národa..  Rudy  Odpovědět

  • 14.06.2010 13:36:46  TO: Rudy 13.06.2010 21:04:09
    Mě to tak podivné nepřipadá, když si vzpomenu, že ještě dnes se najdou jedinci, kteří oslavují Klementa Gottwalda, či jiné pozdější kolaboranty.  Ivoš  Odpovědět

  • 14.06.2010 14:10:59  TO: Ivoš 14.06.2010 13:36:46
    Nahlížení a "vykládání" "nedávné" historie a jejích osobností je bohužel poplatné momentální době a režimu.
    Díky tomu jsou z dřívějších beránků vlci a z vlků lidumilové. Platí to i v době,ve které žijeme nyní.  Lada  Odpovědět

  • 14.06.2010 21:07:49
    Je pravdou, že bez ohledu na dobu, sleduje lkaždý hlavně svoje zájmy. No a občas se to shoduje s cíly státu. To ale v případě, že dotyčný je představitelel státu (království), nebo na něj aspiruje.  Kashtan  Odpovědět

  • 18.06.2010 16:07:44  TO: Ivoš 14.06.2010 13:36:46
    Ono to také souvisí s výše uvedenou módou Multi-Kulti a masochistickou hyperkritičností k vlastní kultuře(Evropa) a národnosti(České země) Jaký jsme to hrozný národ, styďme se a omlouvejme se Sudetoněmeckému landsmančaftu atd. a nakonec se celá Evropa bude společně omlouvat islamistům, že u nás nemají dost prostoru pro svojí expanzi. Tedy nejen Evropa, ale celý 'prohnilý západ'.  Karel  Odpovědět

  • 03.07.2010 18:11:24  TO: Karel 18.06.2010 16:07:44
    Ale ona se jim ta ´prohnilá Evropa´ už nějakou dobu omlouvá.  Renda  Odpovědět

  • 14.07.2010 12:29:44  TO: Renda 03.07.2010 18:11:24
    Jaký JIM? Islám je součástí evropské kultury už tisíc let !  Anonym  Odpovědět

  • 17.07.2010 14:23:21  TO: Anonym 14.07.2010 12:29:44
    Hele, ty pátá kolono, je to trošku jinak -islám se snaží ovládnout Evropu už tisíc let, to je pravda. Ovšrm Evropa naštěstí odolala a to tě musí nebetyčně srát, co? Tak si vyždímej utěrku a jdi si postěžovat imámovi..  Zvíře  Odpovědět

  • 17.07.2010 18:55:45
    Přijdeš-li do města,kde nenajdeš nikoho víry pravé,bež za těmi,kdož se zvou křestané.
    takto nějak je to v Koránu.

    Myslím,že muslimové nemají problém s křestany nebo Evropou. Tedy rozhodně ne takový jako s židy.
    A to mě osobně je úplně jedno.
    Muslimy mám radši.
     Lada  Odpovědět

  • 18.07.2010 16:48:59  TO: Lada 17.07.2010 18:55:45
    To je fakt, oni se v metru ap. odpalujou židi a vyhrožujou západu zničením, co? A taky užezávají nežidům hlavičky a natáčej to na video. Takhle to přece je...  Karel  Odpovědět

  • 18.07.2010 17:46:39  TO: Karel 18.07.2010 16:48:59
    vedle mne se nikdo v metru neodpálil a také mi ale nestřílí rakety na příbuzné,neblokuje dodávky potravin...atd.
    Dnešní doba přece velí aby se každý staral především o sebe a proto mne problémy židů a muslimů vůbec nezajímají.
    Žiji mezi civilizovanými evropany a chci aby to tak i zůstalo.  Lada  Odpovědět

  • 19.07.2010 19:02:37  TO: Lada 18.07.2010 17:46:39
    Pokud vím, tak rakety pravidelně střílejí palestinci na území Izraele a proto se Izrael také snaží blokovat přísun zbraní, pašovaných k tomuto účelu do Palestiny. A potraviny to nejsou i přes to, že na bednách jsou nalepeny samolepky od banánů. Někoho to ovšem může zmást...  Karel  Odpovědět

  • 20.07.2010 15:25:21  TO: Lada 18.07.2010 17:46:39
    I já chci žít mezi civilizovanými evropany a právě proto se děsím toho, jak jsou islamisti čím dál drzejší. A je to globální problém. Starat se jenom o sebe je poněkud krátkozraký postoj, než se nadějeme, tak tady míme šáriju a celá naše civilizovaná ecropa ide do kelu.
     Romča  Odpovědět

  • 20.07.2010 16:44:48  TO: Karel 19.07.2010 19:02:37
    myslíš ty dřevěné rakety dvě za 10 let.Raději to ukončřeme,každý z nás stojí evidentně na oačné straně.  Anonym  Odpovědět

  • 20.07.2010 16:52:42  TO: Romča 20.07.2010 15:25:21
    No,to je právě ono. V Evropě mohou žít v klidu vedle sebe pouze lidé s podobnou kulturou,náboženstvím,zvyky,tradicemi.....
    Jakýkoliv import multi-kulti povede časem k tomu co popisuješ.
    Nechápu komu prospívá propagace té posrané multi-kulti.
    Já se také necpu do Palestiny,Izraele,Afriky nebo mezi eskymáky a nechápu proč bych to měl strpět od nich.  Lada  Odpovědět

  • 27.07.2010 18:38:04  TO: Lada 20.07.2010 16:52:42
    Jo, to je fakt, ale zapomíná se na jednu věc - jestli padne Izrael, tak jsme na řadě my...  Renda  Odpovědět

  • 27.07.2010 20:19:53  TO: Renda 27.07.2010 18:38:04
    to v žádném případě není jisté.  Anonym  Odpovědět

  • 28.07.2010 13:22:53  TO: Anonym 27.07.2010 20:19:53
    Já bych to radši neriskoval..  Ivoš  Odpovědět

  • 03.08.2010 13:42:24
    A co takovej Napoleon? I v dnešní době má tento diktátor spoustu obdivovatelů.  Rybka  Odpovědět

  • 05.08.2010 13:59:20  TO: Rybka 03.08.2010 13:42:24
    Diktátor? Vždyť ho ty lidi sami chtěli ! Neujal se moci proti jejich vůli.  Anonym  Odpovědět

  • 08.08.2010 22:10:49  TO: Anonym 05.08.2010 13:59:20
    Hitlera lidi taky volili, a jak to mdopadlo?  Tom  Odpovědět

  • 09.08.2010 10:21:26  TO: Tom 08.08.2010 22:10:49
    Právě že nedopadlo. Alespoň ne tak, jak si německý lid, který Hitlera volil, přál. Prostě se to Hitlerovi nepovedlo, a tím zklamal německý lid.  Kashtan  Odpovědět

  • 09.08.2010 21:35:59  TO: Kashtan 09.08.2010 10:21:26
    Ahoj.Ono to nedopadlo podle očekávání ani u nás po roce 89.

    Němci za Hitlera se aspon nemuseli stydět za to,že jsou Němci.  Lada  Odpovědět

  • 10.08.2010 15:31:59  TO: Lada 09.08.2010 21:35:59
    Naopak, Němci se do dneška styděj právě za Hitlera. Jen blázen by Hitlera považoval za důvod k hrdosti. Blázen nebo neonacista.  Ivoš  Odpovědět

  • 10.08.2010 17:17:33  TO: Ivoš 10.08.2010 15:31:59
    Jasně, jako se Francouzi stydí za revoluci, Dantona či Robespierra, nebo Napoleona. Kdyby Hitler vyhrál, tak pochybuju že by se němci nějak styděli. A oni se, ikdyž občas mají snahu, nestydí ani tak. Spíš se k tomu staví celkem neutrálně.
    Jo a nezastávám se Hitlera a neobhajuju fašismus. A nejsem ani bolševik či příznivec Stalina. To pro úplnost.  Kashtan  Odpovědět

  • 11.08.2010 13:03:44  TO: Kashtan 10.08.2010 17:17:33
    Já jen to, že se: ´Němci za Hitlera aspoň nestyděli´ nepovažuji za pozitivní věc.  Ivoš  Odpovědět

  • 11.08.2010 13:37:28  TO: Ivoš 11.08.2010 13:03:44
    Těžko říci co je a co není pozitivní. Mnohé z toho co se jeví zpočátku pozitivně a ve výsledku negativní jak trám. A to nemám na mysli jen politiku nebo jednání pošahanců.  Kashtan  Odpovědět

  • 11.08.2010 16:14:45  TO: Ivoš 11.08.2010 13:03:44
    Možná kdybys trochu početl o tom,jakže "krásně" se Němcům ve vlastním státě před nástupem A.Hitlera žilo,nebyl bys ve svých soudech tak....kategorický.  Lada  Odpovědět

  • 12.08.2010 20:49:49  TO: Lada 11.08.2010 16:14:45
    Právě, že se jim žilo dost špatně a to je vždy velice vhodná půda pro diktátory. Nacistické i komunistické. Jeden průser hold následuje další.  Ivoš  Odpovědět

  • 13.08.2010 07:46:02  TO: Ivoš 12.08.2010 20:49:49
    Přesto jsou někteří diktátoři dodnes oslavováni jako "osvoboditelé, sjednotilelé, dobyvatelé...apod". Pravda, jsou to jen ti, kterým se jejich záměr podařil, a jejich "národ", jako celek, nestrádal.   Kashtan  Odpovědět

  • 18.08.2010 14:28:59  TO: Kashtan 13.08.2010 07:46:02
    Jenže ony pak strádaly ty národy okolo.  Rybka  Odpovědět

  • 18.08.2010 17:12:12  TO: Rybka 18.08.2010 14:28:59
    O tom se teď nebavíme. Mimo to, ono to jinak nejde. Nesjednotíš kmeny do státu bez krveprolití, a nevytvoříš říši bez dobývání a porobování. Krom toho se ti obyčejní lidé měli stejně, ať jim vládl ten či onen podrobitel. Měli se snad Češi za Rakousko-uherska zle? Myslím, že o nic víc či míň než po osamostatnění. Každopádně je jedna věc dobýt a druhá vládnout. Každý to nevychytá. Dost často je to až ten co nastoupí po dobyvateli. Ale slávu a věhlas získá právě a jen ten dobyvatel.  Kashtan  Odpovědět

  • 19.08.2010 13:41:32  TO: Kashtan 18.08.2010 17:12:12
    A proč teda Češi chtěli pryč z náručí Rakouské monarchie? Asi jim pořádně lezla krkem. Nebo nevěděli roupama co dělat?  Vladislav  Odpovědět

  • 19.08.2010 18:38:41  TO: Vladislav 19.08.2010 13:41:32
    Záleží na tom,koho těmi Čechy myslíš.:))  Lada  Odpovědět

  • 20.08.2010 08:03:48  TO: Vladislav 19.08.2010 13:41:32
    Ono šlo o národní identitu. Ne o ekonomiku.  Kashtan  Odpovědět

  • 23.08.2010 20:52:10  TO: Kashtan 20.08.2010 08:03:48
    No právě a pro někoho je národní identita stejně důležitá jako žvanec.  Vladislav  Odpovědět

  • 24.08.2010 11:55:56  TO: Kashtan 18.08.2010 17:12:12
    Mám dojem, že slávu a věhlas získali spíš ti, kteří porobiteli statečně vzdorovali.  Radka  Odpovědět

  • 24.08.2010 15:40:18  TO: Radka 24.08.2010 11:55:56
    Tak to bych neřekl. Trajána který si podmanil pod Římskou nadvládu půlku Evropy a Malé Asie zná každý, ale ty, co proti němu bojovali, ikdyž statečně a vytrvale, skoro nikdo nezná. Stejně tak Alexandra Velikého zná každý, a to i ty. Ale znáš ty, co se mu bránili? Krom Dareia III asi nikoho. A protivníky Karla Velikého bude znát asi taky málokdo. No a takhle bych mohl pokračovat do alelujá.  Kashtan  Odpovědět

  • 24.08.2010 17:34:20  TO: Kashtan 24.08.2010 15:40:18
    Asi jsem se nevyjádřila přesně - tedy: U ohrožených národů byla sympatie na straně obránců a nevoli sklidil uchvatitel. Záleleželo ovšem na tom, do jaké míry se uchvatitel choval jako prase...  Radka  Odpovědět

  • 24.08.2010 19:12:45  TO: Radka 24.08.2010 17:34:20
    Takhle se v tom pitvat nemůžeš. Ti, co byli uchvacováni, neznali širší význam toho co se děje. Krom toho kdo s nimi sympatizoval? Možná jen ti, co si naoko chtěli udržet dobré vztahy. Kdo sympatizoval s náma, když nás Hitler zabíral? Nikdo. Každý si hlídá jen svou prdel. To platilo dříve, stejně jak dnes.  Kashtan  Odpovědět

  • 27.08.2010 16:46:40  TO: Kashtan 24.08.2010 19:12:45
    Širší význam věcí si mnohdy neuvědomovali ani sami porobitelé. Ostatně málokdo tušil, jaký řetězec události se tím, či onám spustí, tak jak to dnes známe my z učebnic dějepisu. Zachovalo se ale dost svědectví, o tom, jestli dotyčný porobitel nelítostně drancoval, či naopak plenění zakázal atd. A to i přesto, že tehdejší PR obraz událostí ovlivnilo k obrazu zadavatele. Způsoby prožité na vlastní kůži si lidé zapamatují dlouho a bez ohledu na širší souvislosti také vypovídají o úrovni barbarství nebo civilizovanosti činitelů. Opakuji znovu, že se tak neděje vždy a i to je nedílná součást historie.  Karel  Odpovědět

  • 27.08.2010 19:06:00  TO: Karel 27.08.2010 16:46:40
    Tak tohle by se muselo konkretizovat a hlavně tomu věnovat "studium". To nechám odborníkům a vědcům a spokojím se pouze s konstatovýním jaký to či ono mělo či nemělo význam na vývoj v Evropě, potažmo ve světě.  Kashtan  Odpovědět

  • 30.08.2010 17:42:08  TO: Kashtan 24.08.2010 19:12:45
    No, někteří s námi sympatizovali, ale potichu..  Kloky  Odpovědět

  • 31.08.2010 10:30:39  TO: Kloky 30.08.2010 17:42:08
    Tak to nám fakt pomohlo :-)  Kashtan  Odpovědět

  • 05.09.2010 15:33:02  TO: Kashtan 10.08.2010 17:17:33
    Mám dojem, že i kdyby ten Hitler vyhrál válku, tak mu jeho popularita nevydrží na věky. Za nějakou dobu by všechno to svinstvo vyplavalo na povrch. Stejně jako se to stalo Stalinovi - vyhrál válku a dějiny si ho přesto pamatují jako zločince.  Karel  Odpovědět


    Příspěvek k tématu
  • Předchozí novější 1 / 1488