Vox Populi
Vox obsahuje celkem 1488 tematických záznamů.
30 nejčerstvějších debat (dle data):  
  Zde můžete sdělit Vaše dojmy, zážitky a zkušenosti z bitev, slavností a jiných ackí. Hanu i chválu, či připomínky na účinkující, pořadetele, kastelány apod. (právo reagovat má samozřejmě i druhá strana).
  Pouze celá slova  
Nejaktuálnější debaty:   Moderátoři:
  • 05.09.2010 Kvalita šermířského vystoupení (276) [V]
  • 05.09.2010 Kpntroverzní historické osobnosti (61) [V]
  • 05.09.2010 Nábor šermířské školy Digladior (4) [VM]
  • 30.08.2010 jak to začalo (115) [V]
  • 27.08.2010 Jak jste přišli k přezdívce? (112) [V]
  • 23.08.2010 Vyberte si zbraň (103) [V]
  •  
     
    Chci být správcem tohoto fóra

    Nový příspěvek do VOX POPULI!

    jak to začalo
    02.06.2007 09:34:54
    V roce 1960 Skupina dr cernohorského do roku1962 pak vojna v roce1963 převelen do Prahy a pokračování u stejné skupiny. Přechodpod hlavičku UDA.Tím se zrodila skupina Mušktýři a Bandité.  FICI
  • 03.06.2007 00:09:07
    A dál?  Anonym  Odpovědět

  • 03.06.2007 15:04:10
    A co my s tím?  Anonym  Odpovědět

  • 03.06.2007 21:41:01  TO: Anonym 03.06.2007 15:04:10
    Ty nic, anonyme, ale pro SHŠ je dobré, když vědí něco o zakladatelích tohoto oboru.  Kečup  Odpovědět

  • 03.06.2007 22:08:20  TO: Kečup 03.06.2007 21:41:01
    Kdo chce,ten to ví už dávno a kdo na to s..e tak s tím stejně nic neudělají ani stále se opakující příspěvky jako je tento.
    Přijde mi to zvláštní.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 04.06.2007 10:45:22  TO: Lada-Revertar Zlín 03.06.2007 22:08:20
    Jak to všechno začalo, aneb pohádka o šermířstvu:
    Postavy:
    Tramp č.1, přezdívka Tesák
    Tramp č.2, přezdívka Dráp
    2 flašky rumu.

    Dějství první (první flaška rumu)
    Tesák (sedí u ohně a smutně brnká na kytaru): Drápe, já se nudim.
    Dráp: Co je, vole, Tesáku?
    Tesák: Já ti nevim. Koukám na sebe, kolik let už jezdim na čundry, nosim starý kanady, vorvaný džíny a co z toho mám? Když jedu vlakem, nikdo se už neotočí a neřekne si: "Co je to za drsňáka? Chtěl bych bejt jako von!"
    Dráp (mocně si přihýbá z flašky): Vole, Tesáku, kamárade, máš recht. Dřív to bylo jiný... Dneska už mě ani policajt na ulici nesebere, tak moc už sme vokoukaný...
    Tesák (bere Drápovi flašku):Jo, jo...
    Dráp (brání flašku): Chjojo...
    Tesák (po chvíli): Sem viděl film.
    Dráp (nejistě): Fakt?
    Tesák: Fakt. Byli tam mušketýrové...
    Dráp: No a?
    Tesák: Se mi to líbilo.
    Dráp: A na to se napijem! (pije) Dřív to bylo fajn! Zazpíváme si něco?
    Tesák (vybuchuje): A co, ty vole? To děláme vždycky! Rum a otřesný písničky! Mě už to neba, už mi neni šestnáct... Se ti snažim říct, že už to nefrčí, chápeš?
    Dráp (uraženě): Tak promiň, no...
    (mlčky dopíjejí láhev)

    Dějství druhé (druhá flaška rumu)
    Dráp: Cos to, vole, řikal o tom filmu?
    Tesák (bere Drápa na milost): Mušketýrové, chápeš? Čet si, vole, Dumase?
    Dráp (stručně mezi loky): Čet.
    Tesák: Mám kámoše, co dělá sportovní šerm.
    Dráp (nechápe, leč znovu se chápe lahve): Nechápu.
    Tesák (bere Drápovy rum): Pochopíš.
    Dráp (začíná ho to zajímat): Pokračuj.
    Tesák: Tak tenhle můj kámoš, ten by nám moh sehnat dva mečáky. Mohli bysme to jako zkusit!
    Dráp (chvíli uvažuje, podporuje mozkovou činnost rumem): To by bylo fajn! Ale ty bílý oblečky sou otřesný...
    Tesák: Jaký, vole, oblečky? Sem nic o bílejch oblečcích neřikal! My si, vole, uděláme stejný vohozy, jako ty mušketýrové v tom filmu!
    Dráp (zamyšleně): Jako měl ten Dartaňan, jo?
    Tesák: No.
    Dráp: To bylo fajn.
    Tesák: To si piš, vole. A až něco nacvičíme, můžeme to ukazovat lidem. třeba z toho i kápne ňáka kačka na rum...
    Dráp: Hurá! (oslavuje rumem)
    Tesák (spokojeně): Si piš! Chlapy budou závidět a ženský vlhnout, jen co nás někde zahlídnou!
    Dráp (posmutní): Ale to už nebude čas jezdit na čundry...
    Tesák (tvrdě se zamyslí): Hele, vole, já si myslim, že to pude ňák spojit...

    Opona.

    Tohle je fikce, zakladatelů českýho šermu si velmi vážim, ale nuda v práci je hrozná věc.
    Šermu zdar, T.

     Anonym  Odpovědět

  • 04.06.2007 16:42:30
    Já bych se spíš zeptal:Jak to skončilo? :>))  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 04.06.2007 18:39:10
    Jak to skončilo.Věk a soudnost tě donutí . Když dobře padáš ,ale vstát je problém však možná poznáš sám,pokud ti nebude chybět ta soudnost. zdraví FICI  Fici  Odpovědět

  • 04.06.2007 21:53:35  TO: Fici 04.06.2007 18:39:10
    Věřím,že dokážu odhadnout moment,kdy už na to nebudu mít. :>)))  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 05.06.2007 12:53:12
    Tak u "fiktivního" příspěvku - Jak to začalo (trampové) jsem se řezal jako už dlouho ne. Znám pár lidí, kteří u "začátků" byli a vsadil bych boty, že to fakt tak nějak proběhlo :)
    Rum sedí, trampové sedí, ty kecy to taky sedí, ještě bych přidal heslo - kdo neokrádá stát okrádá rodinu (všechny zbraně a zbroje se dělaly z kradeného matroše na strojích v práci) a je to kompletní :)
    Každopádně respekt - takový drive, jak to mělo tehdy to už teď nemá :(  Swordmaster  Odpovědět

  • 05.06.2007 15:48:45
    Ze zásady s poslední větou nesouhlasím...:>))  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 06.06.2007 15:11:29  TO: Lada-Revertar Zlín 04.06.2007 16:42:30
    Jak to skončilo? Založili si asociaci:-)  Dráp  Odpovědět

  • 08.06.2007 15:22:30
    Od roku1960 jsem šermoval u dr Cernohorského pak vznikly MaB a do roku1997 jsem šermoval. Hezká léta je nač vzpomínat. V roce1967 Paříž Olimpie ,pak německo ,Jižní Amerika, hrady a zámky ,film adivadlo .  Fici  Odpovědět

  • 08.06.2007 16:02:17  TO: Fici 08.06.2007 15:22:30
    To mohlo být opravdu fajn ale škoda,že v dnešní době už asi neopakovatelné.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 20.06.2007 20:05:53
    jo založili asociaci kde si hřejou starý kosti  Anonym  Odpovědět

  • 20.06.2007 22:20:14  TO: Anonym 20.06.2007 20:05:53
    Zatím co ty běhááš po poli a hrješ si na Artuše  Milhaus  Odpovědět

  • 20.06.2007 22:26:31  TO: Fici 08.06.2007 15:22:30
    Chtěl bych jen říct, že obdivuju Mušketýry a Bandity za to co pro Český historický šerm udělali a že Vás Fici i ostatní Mušketýry držím ve veliké úctě.  Milan Slepička - Burdýři  Odpovědět

  • 20.06.2007 22:32:46  TO: Milan Slepička - Burdýři 20.06.2007 22:26:31
    Zas někdo prudí...já ale neee:>)))
    Zdravím.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 25.06.2007 17:13:24  TO: Lada-Revertar Zlín 20.06.2007 22:32:46
    Já vím Láďo , jak žiješ?  Milan  Odpovědět

  • 25.06.2007 17:14:16  TO: Milan Slepička - Burdýři 20.06.2007 22:26:31
    Díky za tvá slova . Bohužel jak se dočítám většina lidí si myslí ,že máme teplá místečka v asociaci .Většinou ti co moc nešermovaly v nějakém sdružení budou.Nám dělníkům šermu zůstaly vzpomínky a artritída.Pokud se dostanu na nějaké šermířské představení moc se divím čemu se říká šerm.Nám říkali rejžové když se baví herci nebaví se divák. Ale nač radit jsem již přežitá generace. FICI  FICI  Odpovědět

  • 25.06.2007 19:12:59  TO: Milan 25.06.2007 17:13:24
    Máš to v mailu.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 26.06.2007 20:21:11  TO: FICI 25.06.2007 17:14:16
    Teplá místečka v asociaci, to je jen přelud pro pár jedinců. Já osobně jedno místečko v asociaci mám, ale že bych na tom profitoval? Vy jste Fici ovládali šerm scénický, dnešní generace skupin ovládá šerm teoretický. Já jsem šťastný, že jsem Váš šerm zažil a že jsem mohl spolupracovat s generací skupin Regius,Dominik,Kadeti,LAG, Duel, Romantik atd.  Milan Slepička - Burdýři  Odpovědět

  • 02.07.2007 15:03:17  TO: Milan Slepička - Burdýři 26.06.2007 20:21:11
    Mám pocit ,že scénický šerm jsme moc nešermovaly ,ale to je na delší řeč.Tou asociací se nechci nikoho dotknot.Dnešní šermíři nikdy většinou neprošly žádnou šermířskou školou,chybí jim smysl pro tempo , kryjí sedřív než začne utok. To se netýká všech. FICI  Fici  Odpovědět

  • 06.07.2007 14:45:41  TO: Fici 02.07.2007 15:03:17
    Dobrej šermíř se skutečně kryje o zlomek vteřiny dřív než přijde útok, protože to dokáže i v nesecvičeném souboji odhadnout. Divák si ale všimne toho, když šermíř neútočí na viditelně nekryté místo soupeře a čeká až mu nastaví štít, aby do něj mohl bacit!  Kečup  Odpovědět

  • 06.07.2007 20:23:10  TO: Kečup 06.07.2007 14:45:41
    Řekl bych, že Fici narážel na něco jiného, respektive spíš na to, že spousta lidí utočí do krytů, které jim protivník během vystoupení "připravuje". To potom vypadá blbě.   Protiwen  Odpovědět

  • 07.07.2007 15:13:17  TO: Kečup 06.07.2007 14:45:41
    Kečupe dobrý šermíř nekryje o chvíli dřív ve skutečném boji se může stát že protivník udělá výhyb a je v pasti. Nesecvičené souboje nejsou to pravé ořechové FICI  Fici  Odpovědět

  • 08.07.2007 16:55:58  TO: Fici 07.07.2007 15:13:17
    Neříkal jsem o CHVÍLI, ale o ZLOMEK VTEŘINY. Rozeznat úmysl a směr výpadu od klamání tělem (a očima) je ovšem dost obtížné a bez této dovednosti je samozřejmě bezpečnější počkat do okamžiku, kdy je výpad soupeře trasparentní.  Kečup  Odpovědět

  • 08.07.2007 17:01:47  TO: Kečup 08.07.2007 16:55:58
    A i na možný výhyb se dá připravit, pokud to člověk nedrží jak prase kost...  Kečup  Odpovědět

  • 08.07.2007 20:03:43  TO: Kečup 08.07.2007 17:01:47
    A není to jedno? At si každý dělá co mu libo.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 09.07.2007 11:39:12  TO: Kečup 08.07.2007 17:01:47
    Kečupe ti co todrží jako prase kost jsou nejnebespečnější.Když dokážeš poznat umysl soupeře jsi asi 1 a šerm i sportovní přichází o hvězdu .Nikdy tě nikdy nezrahí.Fici  Fici  Odpovědět

  • 17.07.2007 13:58:04  TO: Milan Slepička - Burdýři 26.06.2007 20:21:11
    Nemožnost překročit vlastní stín... to je to co ovládá "dnešní šerm"
    Ostatně obávám se, že výraz šerm je přežitý...
    Jsem rád že patřím do skupiny lidí které zajímá historie :-) a že nás geometricky přibývá... Asociace mě nezajímají... protože ve stavu v jakém jsou a v jakém stejně zůstanou mi nic nepřinášejí, ale ani mi nedokáží překážet .) jsou takové typicky evropské... zbytečné... muhehe :))   Si℮gfri℮d  Odpovědět

  • 17.07.2007 14:33:36  TO: Si?gfri?d 17.07.2007 13:58:04
    Problém asociací je v tom, že každý by chtěl hned brát neboli něco dostávat. Jen málo je těch, kteří nejdříve dají až poté se ptají na prospěch. A že by byla zbytečná? Věc názoru a času.  Milan Slepička - Burdýři  Odpovědět

  • 18.07.2007 13:51:58  TO: Milan Slepička - Burdýři 17.07.2007 14:33:36
    Je to typický problém socialismu, nutnost něco škatulkovat organizovat a zařazovat. Tržní systém je schopen většinu věcí řešit sám od sebe. A řeší. ostatně impotence socialistického organizování v EU je toho zářným příkladem. Takže já skutečně s asociacema nemám problém. Za ty léta co existují sem si nevšiml ničeho čím by mě ovlivnily .) Starají se o sebe a zatím za svoje :) V podstatě to jsou zájmová združení konkrétních jedinců, určená pro jejich potřeby takže nepřekračují rozsah sdružení SHŠ:)  Si℮gfri℮d  Odpovědět

  • 20.07.2007 14:51:43  TO: Si?gfri?d 18.07.2007 13:51:58
    Musím souhlasit s Milanem je skutečně málo lidí ,kteří něco obětují a pak čekají co přijde. Nevím kolik ti je let Sigi ,ale o politice mluvíš asi rád.Mi co vdřevních dobách začínaly a šermem žily ,přehrávka před porotou byla nutnost ,bez té si na plac nevkročil.Trenink byla samozřejmost,musels něco dokázat neb zájemců bylo již tenkrát dost.Sehnat zbraně a odbornou literaturu dalo zabrat,postavit číslo,aby zaujalo a ne paskvil který připomíná průřez dějinami to jsou naše pionýrská léta Fici  Fici  Odpovědět

  • 20.07.2007 17:13:27
    No zrovna po té přehrávce před porotou bych netesknil...jestli je to ta samá věc na kterou s láskou vzpomínají tehdejší rockeři...Maska  Anonym  Odpovědět

  • 20.07.2007 17:16:59
    Btw FICI, kolik ti vlastně je, jestli se smím zeptat...Maska  Anonym  Odpovědět

  • 21.07.2007 15:54:04  TO: Anonym 20.07.2007 17:16:59
    Anonyme můj věk není tjemství.Jemi 63.5 v lednu pokud se dožiju64.  Fici  Odpovědět

  • 21.07.2007 16:10:35  TO: Anonym 20.07.2007 17:13:27
    Ještě k přehrávkám.Rokery to nezabilo nás také ne ,horší bylo odpovídat na otázky ,kdo je ministr kultury SSSR a podobné lahůdky. Do hlavy se nám nedostaly,ale v roce69 za větu rusům zašermujem až budou odcházet jsme dost pikaly.Trenér emigroval do Mnichova .To byl Cˇ Cˇivrný zvaný Punta.A jelo se dál.Fici  Fici  Odpovědět

  • 22.07.2007 18:37:02
    No já ty komunistické přehrávky jako bývalý muzikant zažil a vím,že se řešila "nezávadnost" textů,autorů..a kvalita hudebního projevu nebyla zdaleka na prvním místě.
    Pravdou je,že v naší branži se některým po takovýchto šermířských "přehrávkách" už hodně dlouho stýská.
    A já si myslím,že by to byla zhovadilost.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 23.07.2007 09:45:09  TO: Fici 20.07.2007 14:51:43
    Milan nemluvil obětech, ale o tom, že je prý málo lidí co něco dají a nic za to nečekají... Nevím já takových lidí potkávám spoustu :) Ale jaksi nemají potřebu být v nějakých asociacích :) Jinak já svůj původ neodvozuji od SHŠ, nýbrž od spolků a klubů vojenské historie. Účelem mé činnosti je rekonstruovat jak historie a její vojenství bylo, nikoliv jak se mi to hodí do pokleslé komediantské show.
    A jsem rád že se neživím svým koníčkem, znám dost lidí pro které je to jediný chleba a je to na nich vidět... i na jakosti a nervnosti toho co dělají... v principu mi je jich líto... je to mizernej kšeft, a za to co kvůli tomu dělají to fakt nestojí... nemluvě o tom že ani nic hezkého netvoří... jen tak přežívají :))
    A socializmus a věci s ním spojené si na vlastní kůži pamatuji dost přesně... :)  Si℮gfri℮d  Odpovědět

  • 24.07.2007 09:56:17  TO: Si?gfri?d 23.07.2007 09:45:09
    Sigi já ani nikdo z M a B se neživil šermem byl to koníček z velkým K.Možná to bylo tenkrát jednoduší,nebyla taková konkurence.Nechci nikoho mentorovat, mám totiž děti a vím jak se na názory starších dívají jsou tak čitelní až je to na facku.Tím nechci tvrdit ,že stáří pobralovšechen rozum jak říká klasik člově by neměl zestárnout dokud nezmoudří Fici  Fici  Odpovědět

  • 24.07.2007 10:19:39  TO: Fici 24.07.2007 09:56:17
    Obávám se, že mentoruješ :)))
    Jinak mohu tě uklidnit i v obráceném pohledu jsou ty názory velmi čitelné :) Ono to není o věku, ale o zaostřenosti nebo rozmlženosti pohledu... tešil sem se, že jednoho dne budu tak starý že se to konečně rozmlží a ono nic :) A nic... pak sem se bavil se svojí 72 let starou tetou a pochopil že některejch věcí se nezbavím... třeba nutnosti nazývat věci pravými jmény... neschopnosti lhát sobě a přátelům do kapsy a pod.
    O M a B se ostatně nebavím, nýbrž o tom co se děje posledních řekněme 15-18 let :)

      Si℮gfri℮d  Odpovědět

  • 29.07.2007 13:05:41  TO: Si?gfri?d 24.07.2007 10:19:39
    Sigi neříkám, že jsem nikdy neudělal chybu ,ale skušenost prožitá předčí skušenost sdělenou . Jinak každý si musí natlouct sám.Posledních 10 až 15 let nechci komentovat šerm dostává zabrat na tom se snad shodnem .Kdo neumí zpívat nebo tancovat dá se na šerm a myslí, že tam schová vše .Fici  Fici  Odpovědět

  • 13.08.2007 15:45:45  TO: Fici 29.07.2007 13:05:41
    Já myslel, že muzikanti, co neuměj hrát, se daj většinou na politiku...  Kečup  Odpovědět

  • 12.09.2007 18:01:02  TO: Kečup 13.08.2007 15:45:45
    Omyl, muzikanti, co neuměj hrát ani zpívat začnou moderovat na Nově  Klokan  Odpovědět

  • 12.09.2007 18:29:24
    Já mám dojem, že to začalo ještě dřív - asi tak koncem 19. století. Znáte Járu Cimermana a jeho živé historické obrazy? Dyť voni se musely hrozně nudit - odtud je jen krůček od toho, co by velký klasik nazval ´LIVING HISTORY´. Zbytek už znáte.  Kečup  Odpovědět

  • 12.09.2007 18:40:59  TO: Kečup 13.08.2007 15:45:45
    Já neuměl hrát a nyní zas neumím šermovat..:>))  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 13.09.2007 13:50:23  TO: Lada-Revertar Zlín 12.09.2007 18:40:59
    Ale zato umíš spravit kdejakou plečku,co má kola :)  já  Odpovědět

  • 13.09.2007 18:38:50  TO: já 13.09.2007 13:50:23
    Ty asi budeš po mě něco chtít..:>)).  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 13.09.2007 18:51:01
    Co si podiskutovat o tom,co každého z nás k činnosti spojené s historií přivedlo..prostě takové ty začátky.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 14.09.2007 08:00:38  TO: Lada-Revertar Zlín 13.09.2007 18:51:01
    To je dobrej nápad. U mne to začalo tím, že jsem ve škole dostal na hubu od machra z vyššího ročníku - ano byla to nízká motivace, ale vyplatila se..  Kečup  Odpovědět

  • 14.09.2007 12:15:31
    Já jsem zas kdysi dávno potkával podivné osoby,táhnoucí se s různými podivnými věcmi každou neděli k malenovskému hradu a marně jsem přemýšlel,co tam asi dělají.
    Pár měsíců na to jsem se byl podívat na dobývání hradu Lukova a tam jsem potkal tytéž i jiné lidičky abych posléze zjistil,že s některými se znám...a bylo to.
    No a nyní můžete vidět nme,jak táhnu každou neděli k malenovickému hradu s různými.....a snad jsem inspirací pro další.:>)))  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 14.09.2007 14:39:49
    Jak jsem k tomu asi přišla já? No jasně, začala jsem chodit s šermířem. No, a i když jsme dávno rozešli, na akce jezdím dál.  Radka  Odpovědět

  • 14.09.2007 15:37:20  TO: Radka 14.09.2007 14:39:49
    A já jsem si šermíře rovnou vzala :)  já  Odpovědět

  • 15.09.2007 16:59:39  TO: já 14.09.2007 15:37:20
    Upřímnou soustrast, já taky.  Kačka  Odpovědět

  • 17.09.2007 13:56:12
    Já dřív dělal experimentální archeologii, přibližně období 5 - 20 000 let před. Takže vstupem do středověku jsem prodělal ohromný vývojový skok. Aspoň doufám.  Petr  Odpovědět

  • 22.09.2007 19:58:21
    Mne doslova naverbovali a tím obvyklým trapným způsobem, jako ve filmu -pořádně ožrat a ráno se člověk diví, co večer slíbil. No, ale nelituju, von ten život je pak nějakej pestřejší a po vystoupení, kdy se vypotí několik litrů, to pivo chutná ještě líp!  Zvíře  Odpovědět

  • 24.09.2007 18:13:35  TO: Zvíře 22.09.2007 19:58:21
    Ty seš takovej vůl, ještě že nedělali nábor do KSČM!  Kačka  Odpovědět

  • 26.09.2007 12:36:40
    No,ještě k těm začátkům: Já chtěl být samozřejmě jako většina z nás hrdý rytíř.
    Kdybych sem ted dal odkaz na foto,jak jsem jako rytíř v začátcích vypadal,dostali byste mnozí záchvaty smíchu....:>)).
    Při každé změně nebo ůpravě zbroje jsem si v duchu sliboval,že už je to poslední investice,poslední změna abych po čase zjistil,že to či ono mám blbě,že to má vypadat jinak.....:>(((
    A tak je to pořád dokola....a mne to moc baví.

    O to víc mne mrzí když na akcích vidím lidi,kteří se výstrojově "nevyvíjí", svoji výbavu si přizpůsobují podle toho jak se jim to do jejich trapných komediantských vystoupení hodí bez jakéhokoliv ohledu na historii.
    Jsou pak příkladem pro mladé začínající kolegy.....A to mne mrzí ještě víc.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 04.10.2007 23:02:16  TO: Lada-Revertar Zlín 26.09.2007 12:36:40
    To je fakt, ale ve tvým případě je to rozhodně lepší, než kdyby sis v pubertě zvyknul na obdiv a na starý kolena pak přišly ty záchvaty smíchu...  TNT  Odpovědět

  • 05.10.2007 15:31:46
    Stát se může v budoucnu cokoliv...kdyby to tak nedejbože dopadlo,doufám,že s tím včas skončím.:>))  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 08.10.2007 21:18:41
    Já se přiznám bez mučení, že jsem začal šermovat převážně kvůli holkám. Nebylo to sice jenom kvůli tomu, ale roli to hrálo ze začátku velikou. A kdo dnes tvrdí, že u něho vůbec, tak kecá!  Steak  Odpovědět

  • 11.10.2007 00:46:35
    Mě kdysi na foru Magie naverbovali do jednoho malého Plzeňského covenu...

    ....později, v červnu 2006 na historičáku v Plzni jsem potkal Sataniela a pozval ho, aby nám pomohl dělat "jásající dav" v hlavním představení... (coven vypomáhal divadelnímu souboru Jezírko)
    ...tam se potkal s Moranou, naší šefkou a v září podstoupili upravený Wiccanský obřad svazování...

    ...ale Sataniel přinesl i do dosud takřka abstinentské komunity alkoholickou auru...
    ...a během několika měsíců se z těch, kdo neutekli, stali notoři...

    Mno a v zimě, poté co opustil Nostalgii, dostal Sataniel nápad - založíme si vlastní šermířskou skupinu...
    ...takže dobrovolně povinně se z členů covenu stali členové Kulturní skupiny Morana...
    Z obdivovatelů zbraní se staly hybridy šermířů a herců...
    ...s Moranou jsme stvořili první scénku a celý květen se zuřivě trénovalo...
    Pak přišlo první vystoupení - na Historičáku v Plzni...  Comodor W. Falkon  Odpovědět

  • 11.10.2007 14:27:38  TO: Comodor W. Falkon 11.10.2007 00:46:35
    oh my god!  Kubák  Odpovědět

  • 24.02.2008 22:29:16  TO: Anonym 20.06.2007 20:05:53
    Udělali stejně jako Dominici a Regius dost pro popularizaci šermu nejen u nás, ale i v zahraničí, takže na to mají nárok. Co jsi pro to udělal ty?  Petr  Odpovědět

  • 28.02.2008 11:43:02  TO: Kubák 11.10.2007 14:27:38
    jj komodór dokáže pateticky popsat i cestu na hajzl .)  Si℮gfri℮d  Odpovědět

  • 22.05.2008 13:06:35
    U mě to začalo tak, že jsem jel na čundr v super rozdrbaným ohozu. Vypadal jsem asi velmi odpudivě, protože mě na stopu nikdo nechtěl zastavit. Už se stmívalo a tak jsem se vrátil na nádraží v Berouně. Tam jsem potkal pár podivnejch lidiček, co čekali ne vlak, ale na kámoše s autem. Dali jsme se do řeči a nakonec jeden z nich povídá: "Hele, ty vypadáš tak hrozně, nechceš si zahrát žebráka?" No, a od té doby hraju porůznu žebráky, dělám různý blbiny a vybírám do klobouku. Časem jsem se taky naučil poměrně slušně ohánět holí. To víte, když to žebrání nezabere...  Potkan  Odpovědět

  • 22.05.2008 18:22:48
    Tak já jsem byl v podstatě také naverbován.
    Šerm a hlavně historie mě vždy zajímala, ale vzhledem ke své časové vytíženosti jsem si netroufl se někam hrnout, abych se pak nemusel trapně omlouvat, že nemám čas.
    Hrál jsem si tedy na svém vlastním písečku - četl jsem knihy, studoval a tak nějak se zajímal. Až jednou mi volá jeden můj známý (spíš herec než šermíř) a povídá, že jiní jeho známí (šermíři) někoho shání a že já se o tyhle věci zajímám, tak že jim dal na mě číslo. A skutečně. Sotva domluvil, telefon znovu zvonil. Pak jsem se byl podívat na tréninku. Chlapci to uměli a že jestli bych chtěl taky, tak že mě berou. Já na to, že bych teda chtěl, ale že času je málo....Oni na to, že čas to tedy skutečně chce, ale že to můžem zkusit a uvidí se.
    Nebudu to už dál protahovat - ostatní aktivity postupně ustupovali a ustupovali a já teď šermuju a trénuju a šermuju a trénuju....a děsně mě to baví :-)  Bormi  Odpovědět

  • 27.05.2008 12:26:21  TO: Potkan 22.05.2008 13:06:35
    Jenomže tobě bych dala korunu i mimo vystoupení. Zkoušel jsi třeba Václavák, Můstek? Už je zase teplo, tak nelenit, vytáhnout klobouk a tradá. A za hodinku vybereš víc, než za víkend na Křivoklátě.  Blecha  Odpovědět

  • 03.06.2008 12:33:23  TO: Blecha 27.05.2008 12:26:21
    Jo, to máš pravdu, ale když vono to na tom Můstku byla docela nuda..  Potkan  Odpovědět

  • 07.06.2008 12:18:29  TO: Potkan 03.06.2008 12:33:23
    No já nevim, ale zrovna na Můstku je mezi žebráky dost nevraživá konkurence, aby tě tam nezmlátilo deset bezdomovců najednou! Vem si pro jistotu tu svojí sukovici, ale pochybuju, že ti bude moc platná.  Buldok  Odpovědět

  • 13.06.2008 11:03:42  TO: Buldok 07.06.2008 12:18:29
    Docela dobrý, nadpis rubriky je "Jak to začalo" a takhle to končí...  Tomáš  Odpovědět

  • 17.06.2008 16:24:44  TO: Tomáš 13.06.2008 11:03:42
    Víš, někteří borci by udělali nejlíp, kdyby se šermem skončili a šli radši somrovat na Hlavní nádraží.  Řízek  Odpovědět

  • 07.10.2008 22:45:26
    ,,,  Anonym  Odpovědět

  • 13.10.2008 10:41:16  TO: Řízek 17.06.2008 16:24:44
    Taky jednou půjdeš, hochu a budeš si přát aby se vrátil čas. Ale přijde mladší Řízek a řekne ti seš starej a nepotřebnej, vystřel na hlavní nádraží somrovat. Já ti přeju abys to ustál. Milhaus  Milhaus  Odpovědět

  • 14.10.2008 14:00:07  TO: Milhaus 13.10.2008 10:41:16
    Jo,s tím souhlasím.Možná i proto,že se už nepočítám mezi ty mladé Řízky.:>)))
    Trochu se ale Řízka musím zastat.
    Ne,že bych "staré" chtěl všechny poslat na nádraží ale někteří by tam možná opravdu měli jít,stejně tak jako někteří "mladí". Nic není černobílé a v tomto kontextu bych i v diskusi pokračoval.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 19.10.2008 18:12:29  TO: Lada-Revertar Zlín 14.10.2008 14:00:07
    Samozřejmě, že máš pravdu, tak jsem to taky myslel. Starších a zkušenějších kolegů je třeba si vážit už pro ten fakt, že pro h.š. něco udělali. V tomto směru jsou pro mne třeba takoví Burdíři par excellence!. Na hlavní nádraží by se mohlo přesunout spíše spousta mladejch, co jsou po půl roce Aragorni a Lanceloti. Mimochodem mě táhne na sedmadvacet, takže mám naštěstí tyhle jalový léta za sebou.  Řízek  Odpovědět

  • 19.10.2008 18:40:48  TO: Řízek 19.10.2008 18:12:29
    Jo,souhlasím. Mě už táhne na 45.:>((  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 22.10.2008 13:33:04  TO: Lada-Revertar Zlín 19.10.2008 18:40:48
    I já souhlasím, ale mě je 43 a po sobotě jsem zjistil, že je fyzička fuč a tím pádem i zenit. Začnu se pomalu balit, důchod se blíží. Jinak Čochtan - Burdýři v sobotu 18.10.2008 ukončil kariéru šermíře po 40 letech. Hoši je mu 61 let. To si myslím, že je příklad člověka, který na hlavák rozhodně nepatří. Milhaus  Milhaus  Odpovědět

  • 22.10.2008 20:10:00  TO: Milhaus 22.10.2008 13:33:04
    Ahoj,no já nemám ještě tolik našermováno ale moje fyzička je...jak se u nás říká : Není chlapa po Hradiště. (Uherské,ne to Wotanovo,to by bylo daleko..:>))))
    Ani ve snu mne nenapadlo posílat na nádraží lidi jako je Čochtan.
    Jestli opravdu skončil se šermem,je to škoda.  Lada-Revertar Zlín  Odpovědět

  • 23.10.2008 16:58:36  TO: Lada-Revertar Zlín 22.10.2008 20:10:00
    U nás máme ještě Mnichovo Hradiště :-)  W.  Odpovědět

  • 25.10.2008 19:46:09  TO: Milhaus 22.10.2008 13:33:04
    Já myslela, že rockeři a šermíři nestárnou. Aspoň to tak vypadá...  Kocůrek  Odpovědět

  • 31.10.2008 11:00:48
    Chech, naozaj, zvonku to tak vyzerá...  Kečup  Odpovědět

  • 06.02.2009 15:23:02
    U mne to začalo tak, že už jako dítě jsem hrozně zbožňoval Fantazy. No a pak to nějak volně přešlo do h. šermu. Tam ale nastalproblém, že se svým fantazy viděním historie jsem byl dost často k smíchu. No, tak snad už jsem se po těch 4-5ti letech trochu umoudřil.  Kamil  Odpovědět

  • 09.02.2009 13:00:25  TO: Kamil 06.02.2009 15:23:02
    A ještě máš rád Sarumana?  Blecha  Odpovědět

  • 12.02.2009 15:49:17  TO: Blecha 09.02.2009 13:00:25
    Saruman je borec, na něj nikdo nemá! Dodneška z něho učurávám.  Kamil  Odpovědět

  • 15.02.2009 18:10:33  TO: Kamil 12.02.2009 15:49:17
    No, sice to není zrovna nejlepší základ pro h. šerm, ale aspoň to přiznáš. Znám borečky, co si běžně pletou fantazy s historií a nevypadá to, že z toho někdy vyrostou.  Kloky  Odpovědět

  • 27.02.2009 14:23:18  TO: Kloky 15.02.2009 18:10:33
    Dělám si prdel, dneska už neučurávám...  Kamil  Odpovědět

  • 08.04.2009 13:01:57  TO: Kloky 15.02.2009 18:10:33
    Já si teda fantazy s historií nepletu a snažim se dělat fantazy na úrovni. Nevim, co je na tom špatnýho..?  Frodo  Odpovědět

  • 08.04.2009 21:59:00  TO: Frodo 08.04.2009 13:01:57
    Pokud se to s historií nemíchá, tak absolutně nic.  W.  Odpovědět

  • 14.04.2009 11:16:17  TO: W. 08.04.2009 21:59:00
    A co, když se vychází z historických reálií a pak se část příběhu přepíše ? Dosadí se fiktivní postavy atd.?  Frodo  Odpovědět

  • 14.04.2009 22:24:22  TO: Frodo 14.04.2009 11:16:17
    Tak to pak asi většinou není fantasy ne? Historický román třeba se taky odehrává v jasně daných historických reáliích, ale příběh a postavy jsou často smyšlené.  W.  Odpovědět

  • 20.04.2009 15:31:30  TO: W. 14.04.2009 22:24:22
    On to Frodo asi myslel tak, že se děj přepíše natolik, že to dopadne jinak než ve skutečné historii. Např. - co by se stalo, kdyby?  Kloky  Odpovědět

  • 21.04.2009 09:21:16  TO: Kloky 20.04.2009 15:31:30
    Pak to bude historická fikce - děj sice bude jiný, než-li byl, ale historické reálie hmotné kultury zůstávají.
    Např. pokud bychom ztvárnili Přemysla Otakara II., který se stal římským císařem poté, co na Moravském poli zabil Habsburka, tak je sice děj uplně obrácený - ale ti lidi na sobě pořád budou mít odění druhé poloviny XIII. století, stejně tak i zbroje, zbraně, atd. Akorát by si Přemysl vzal zpět všech pět praporců a ještě by přidat praporec římského krále, posléze císaře.  Prcík  Odpovědět

  • 09.07.2009 13:50:46  TO: Prcík 21.04.2009 09:21:16
    Pak by možná půlka Evropy mluvila česky. Hezká představa...  Steak  Odpovědět

  • 09.07.2009 16:24:31  TO: Steak 09.07.2009 13:50:46
    Prdno, němci se neučili česky ani když byl Kája čtvrtej císařem.
    A přijde mi naprosto scestná představa toho jak Přemek Otík upajcne gebzu Rudlovi a hned mu stáhne korunu a celá říše mu hned padne k nohám. To je jak z nějaký levný fantasy. Prostě by si zvolili jinýho císaře a ten náš Otík by to rozhodně nebyl.  Beroun "the beer drinker"  Odpovědět

  • 10.07.2009 10:50:06  TO: Beroun
    Pravda, to by asi chtělo mnohem větší 'logistickou' podporu.  Míla  Odpovědět

  • 11.08.2009 14:15:17  TO: Beroun
    Politická situace by k tomu celkem byla, získal by zpátky ztracené sféry vlivu. Předtím na korunu sahal dost reálně. Nemluvě o tom, že kurfiřti by neměli mnoho dalších kandidátů :) Po Hasburkovi byl nejmocnější, a komu by se chtělo se mu stavět když by viděli, jak dopadl ten minulej císař necísař. Prostě a jednoduše by se císařem pravděpodoběn v blízké době stal.  Si℮gfri℮d  Odpovědět

  • 12.08.2009 10:21:23  TO: Si℮gfri℮d 11.08.2009 14:15:17
    No jo, ale jak dlouho by mu to asi vydrželo?  Řízek  Odpovědět

  • 14.08.2009 09:09:49  TO: Řízek 12.08.2009 10:21:23
    Záleží jak by se shodnul s papežem... on to byl taky praktický muž... a za patřičný příspěvek by mohl dojít k závěru že to je dobrý nápad... Muhehe a je otázka jak by Přemysl zvládl korunovační cestu do říma :) Ale pokud by jí dal tak mu asi papež pomazání neodmítne :)  Si℮gfri℮d  Odpovědět

  • 21.08.2009 20:02:13  TO: Si℮gfri℮d 14.08.2009 09:09:49
    Jo, to kdyby se Klaus radši dohodnul s Ratsingerem, tak se může na Brusel z vysoka vysrat..  Kladivoun  Odpovědět

  • 02.09.2009 14:35:36  TO: Kladivoun 21.08.2009 20:02:13
    Myslíš, že by Ratsinger Klauze pomazal? A čím?  Radka  Odpovědět

  • 02.09.2009 15:15:06  TO: Radka 02.09.2009 14:35:36
    Doufám že ne svatou stolicí, to by sme museli vyhlásit válku vatikánu a nevím jestli je naše armáda dneska dost silná na takový boj.  Kar Diakh  Odpovědět

  • 08.09.2009 09:44:11  TO: Kar Diakh 02.09.2009 15:15:06
    Proč mazat vně to, co jest uvnitř?  Zvíře  Odpovědět

  • 16.09.2009 12:09:10  TO: Zvíře 08.09.2009 09:44:11
    No tedy, takhle mluvit o panu profesorovi presidentovi, to od tebe opravdu, ale OPRAVDU nebylo hezké!  Ruda  Odpovědět

  • 03.10.2009 18:19:21  TO: Ruda 16.09.2009 12:09:10
    Tak jak jsme viděli, Klaus si s papežem docela dobře notoval a s tím Bruselem už je to v pr...  Kamil  Odpovědět

  • 23.07.2010 13:28:00
    Já mám dojem že něco jako historický šerm vzniklo v okamžiku, kdy knechti šermovali pro pobavení panovníka a nikoli z nutnosti boje.  Ivoš  Odpovědět

  • 23.07.2010 17:50:14  TO: Ivoš 23.07.2010 13:28:00
    to je možné.
    Mělo to jistě svá pravidla a muselo to jako reálný boj vypadat.Žádné kašpařiny nebo sci-fi.:))  Anonym  Odpovědět

  • 24.07.2010 15:12:53  TO: Ivoš 23.07.2010 13:28:00
    Jenomže z jejich historického pohledu to nebyl ´historický´, ale SOUČASNÝ šerm.  Vladislav  Odpovědět

  • 24.07.2010 20:59:07  TO: Vladislav 24.07.2010 15:12:53
    to neomlouvá dnešní cestovatele v čase,Lanceloty z Excalibrů a jiné směšné řitíře.  Anonym  Odpovědět

  • 29.07.2010 21:55:17  TO: Anonym 23.07.2010 17:50:14
    Cha, a co když měl jeden z vystupujících pro pobavení na zádech křídla jako anděl?  Rybka  Odpovědět

  • 30.07.2010 14:52:18  TO: Rybka 29.07.2010 21:55:17
    no to pak ale hrál anděla a ne středověkého rytíře. to je přece něco jiného ne?
    pochop to,diletantství a povrchní přístup stylem vše pro komerci obhajovat nelze.  Anonym  Odpovědět

  • 03.08.2010 13:35:29  TO: Anonym 30.07.2010 14:52:18
    Já to neobhajuji, jen si myslím, že pro komerci a pro prachy člověk dělal cokoli i ve středověku. Neni to o době, ale pouze o lidech.  Rybka  Odpovědět

  • 03.08.2010 16:08:49  TO: Rybka 03.08.2010 13:35:29
    Ano ano. Komerce za každou cenu,kašpařiny,kopání do řití,kotrmelce a hýkání to se jistě v minulosti dělalo.
    Pokud to ale děláme dnes , NENÍ to historický šerm-snaha o rekonstrukci.
    Takže-pokud to někdo dělá at to dělá jak chce ale at nazývá věci pravými jmény.  Lada  Odpovědět

  • 30.08.2010 17:45:19  TO: Lada 03.08.2010 16:08:49
    Kopání do řití a hýkání, to není ani scénický šerm!  Kloky  Odpovědět


    Příspěvek k tématu
  • Předchozí novější 1 / 1488